Alla inlägg under februari 2009

Av Araya - 25 februari 2009 22:10

Hej allihopa!


Nu är det officiellt, kronprinssesan Victoria ska gifta sig. Ärligt talat så bryr jag mig inte men jag började tänka på en sak. Vem är det som betalar för bröllopet? Är det skattebetalarna? Och varför ska de betala för något till en person dem inte känner, de är inte ens bjudna till bröllopet.

Jag blir bara så arg om det skulle drabba dem. Jag skulle inte vilja betala för hennes bröllop för jag vill inte att dem pengarna går till det när jag vet att de skulle ha kunnat gå till skolor, omsorg m.m Sen säger politikerna att de inte har pengar att göra detta. Nä nu blir jag ännu argare.


Nu började jag tänka på hur kungafamiljen lever. Jobbar dem eller är det deras arbete? Vad lever dem på, är det vi som betalar deras kostnader och hur mycket? Dem måste ha något mer, dem kan väl inte bara ta "deras" folks pengar? Eller?

Av Araya - 20 februari 2009 22:51

Hey Everybody, I'm Dr Nick!

 Hehehe, idag har det varit en riktigt bra dag. Jag gillar sådana dagar. Allt började med simning, vilket gick ganska bra, inte som jag trodde innan på morgonen. Senare hade vi svenska och engelska med cp lärare Sara, men som tur är så har jag underbara väner som underhåller. Och skolan avslutades med datakunskap, som jag gillar.


Vid sex kom Fia, Emma och Jasmine och vi åt lite pizza och snackade. Vi spelade lite buzz innan vi började kolla på filmen Taken. Jag bara måste säga att Fia är lite jobbig när man sitter och kollar på en film som hon redan sett. Hon satt ju och berättade hela filmen innan allt hände! Emma var så arg, haha.


Film recention

Taken är helt jävla underbar, men det bästa är att Liam Nesson är med i den. Det är nog han som gör att den är så bra.


Jag hoppas verkligen att ni haft en lika underbar dag som jag!

Jag vill bara tacka mina kompisar för en jätte bra dag och jag vill bara säga att jag älskar er, thihihi :)

Av Araya - 20 februari 2009 08:55

Hej Hej!


Idag är det dags för simning. Not fun at all. Men jag har inte varit med på de andra lektionerna så jag måste ta igen dem idag. Det ordnar sig förhoppningsvis.


Jag ville bara berätta att idag kommer: Fia, Emma och Jasmine hit för att fira Fia. Vi ska käka lite pizza och kolla på filmer. Filmerna blir Taken och Yes Man. Men jag måste kolla så att jag kan bränna ut dem.


By the way, bilden kommer från Deviantart

Av Araya - 18 februari 2009 21:04

Denna vecka har inte varit så farlig som jag trodde att den skulle vara, men det kanske beror på att det bara är onsdag än.

Idag har jag varit ganska duktig, har gjort två läxor på en dag! Det händer inte ofta men det händer.


Jag ska snart göra mig iordning för att kolla på vänner och sedan sova. Imon ska jag och pappa laga mat, vi ska göra Pasta Carbonara. Mamma är inte här så därför blir det jag och han. Jag gillar min pappa, han är snäll.


Ha det bra!

Av Araya - 13 februari 2009 23:22

Hello everybody!


Idag har jag "vårstädat" mitt rum. Jag har tagit bort Tv:n och tv bänken, sen har jag också flyttat runt på sängen och skrivbordet. Det blev ganska snyggt och jag har mer plats nu, vilket var hela iden med detta. Jag har också gjort rent fönstrerna och bytt gardiner. Mest för omväxlingens skull. Imon ska jag städa undan i garderoben för att göra mig av med kläder jag inte använder.


Sen kom Emma över och vi kollade på Sagan om ringen & Sagan om de två tonerna. Inte min typ av filmer eftersom jag inte gillar fantasy men de var helt okej. Imon ska jag kanske kolla på den tredje men jag vet inte än.


På söndag ska jag gå på bio i Kinna och kolla på Twillight tillsammans med Emma kanske Darinka och hennes kompis Courtney och kanske Fia oxkså. Vi får se hur det blir med det.


Jag önskar en bra fortsättning på helgen.

Av Araya - 8 februari 2009 23:30

Jag hade faktiskt inte sett filmen innan så jag satte mig ner framför datan idag och började kolla. Jag har inte kollat färdigt på den än men jag måste säga att jag sitter och gråter hela tiden. Jag tror ärligt talat att jag inte kan fortsätta kolla på den.


Fucking Nazi!

Av Araya - 8 februari 2009 14:49

Och så var helgen över, men för mig spelar det ingen roll för det är lov!


Igår var det kalas här hemma, Sayen fyllde 3 år och det firades stort med piroger, pannkakstårta, bullar och en massa annan mat ;) Det var mycket folk och vi åt och åt. Tackar min syster Ivel för all maten och mig tackar jag för bullarna jag hade bakat.


Idag var de tvugna att åka tillbaka till Jakobsberg. Lite tråkigt men jag kanske åker dit upp om två veckor. Vi får se.


Jag ser fram emot tisdagen för då ska jag till Jannica! Men först blir det nog pizza med Emma och Fia :)


Hoppas att ni haft en riktigt underbar helg, precis som jag ;)

Av Araya - 3 februari 2009 07:34

Godmorron.

Jag har precis vaknat och är lite trött. Idag börjar jag 10 men jag vaknade lite tidigare för att kunna plugga inför provet vi har idag. Jag sitter och lyssnar på Adam & Gry på mix megapol. De är rätt roliga.


Jag måste berätta att i söndags var jag hos Janisa och vi kollade på Shrek, hehe det var roligt. Vi drack lite cola och jag åt Ben & Jerrys, det var riktigt gott.


Igår gjorde jag inget speciellt bara läste lite. Men jag ska plugga nu så jag hoppas att ni får en bra fortsättning på veckan ;)


//Araya

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards